Publicerat: 2023-07-19
Nyheter
Här kan du läsa våra nyheter
Kulturreklam kombinerar kultur och reklam på ett unikt sätt med att leverera högkvalitativa reklamlösningar för flera attraktiva kanaler inom utomhusreklam. Exponeringsmöjligheterna upplåts åt bland annat kultur, evenemang, idrott, föreningsliv, samhällsinformation och välgörenhet. Vi på Kulturreklam stödjer våra kunder i hela deras produktionscykeln för utomhusreklam; från lämnat original till tryck, montering och senare nedmontering. Nu söker vi en produktionschef för att fortsätta stärka kvalitet och leverans till våra kunder samt implementera nyetableringar och utveckling av våra erbjudanden.
Publicerat: 2023-03-09
Ny styrelseordförande för Kulturreklam
Kulturreklam har utsett Mats Schultze till ny styrelseordförande. Rekryteringen till ordförandeposten är en viktigt del i bolagets fortsatta utveckling.
I över ett decennium har Kulturreklam framgångsrikt hjälpt kulturaktörer i Stockholm att nå ut med sina budskap genom dedikerade annonsytor över hela staden. Utnämningen av ny styrelseordförande är ett led i Kulturreklams pågående arbete att ta in mer extern kompetens i den tidigare ägarledda styrelsen. Mats Schultze har lång erfarenhet av att skala upp små- och medelstora företag inom bland annat IT-, kommunikations- och byggbranschen, både genom styrelsearbete och i ledningsgrupper. Läs mer…
Publicerat: 2022-04-27
STHLMS LIVESCEN i gemensam kampanj efter pandemin
Ett samarbete mellan Kulturreklam och olika spelställen i Stockholm lanseras i april under namnet STHLMS LIVESCEN. Debaser, Nalen, Södran och Fasching marknadsför tillsammans sina konserter i en omfattande affischkampanj som går upp i Kulturreklams ytor för utomhusreklam. Satsningen finansieras av Kulturrådet. Läs mer…
Publicerat: 2022-03-30
Reklamytor på SL-bussarnas utsidor i ny regi av nya aktören Cityreklam
Pressmeddelande: Reklamytor på SL-bussarnas utsidor i ny regi av nya aktören Cityreklam
Högupplösta bilder finns att ladda ner via länken ovan.
För en tid sedan stod det klart att Kulturreklam Sverige AB vunnit upphandlingen av de attraktiva ytorna på SL-bussarnas utsidor. Från och med första april tar företaget över driften under det nya varumärket Cityreklam, som leds av Pelle Berg och Alexis Logothetis. Läs mer…
Publicerat: 2022-01-26
Välgörenhet utgör budskapet i 10% av Kulturreklams utomhusytor
Pressmeddelande: Välgörenhet utgör budskapet i 10% av Kulturreklams utomhusytor
Högupplösta bilder finns att ladda ner via länken ovan.
För nionde året i rad upplåter Kulturreklam en stor andel av sina reklamytor åt exponering av välgörenhet. Under fjolåret 2021 hade ca 10% av Kulturreklams totala antal exponeringar ett välgörenhetsbudskap som kommunicerades. Situation Sthlm är den mest frekventa avsändaren. Läs mer…
Publicerat: 2022-01-18
Kulturreklams utomhuskanaler fortsatt tillgängliga för alla
Pressmeddelande: Kulturreklams utomhuskanaler fortsatt tillgängliga för alla
Högupplösta bild finns att ladda ner via länken ovan.
Kulturreklam erbjuder ca 5 000 utomhusreklamytor för kultur, idrott, föreningsliv, välgörenhet, samhällsinformation och evenemang. Detta görs huvudsakligen i Stockholm och sker i samarbete med kommunen och lokala fastighetsägare. Med anledning av coronapandemin är reklamytorna fortsatt öppna för annonsörer från alla typer av branscher. Undantaget gäller till och med halvårsskiftet. Läs mer…
Publicerat: 2021-12-15
Kulturreklam etablerar sig i Malmö
Publicerat: 2021-10-22
Martin Luuk med poet- och författarkollegor lanserar litteratur som del av gatubilden
Pressmeddelande: Martin Luuk med poet- och författarkollegor lanserar litteratur som del av gatubilden
Fler bilder finns att se via länken ovan samt högupplösta bilder att ladda ner.
Publicerat: 2021-08-13
Rolf Lassgård, Frida Hyvönen, Marie-Louise Ekman med flera i konstutställning på Stockholms gator
Pressmeddelande: Rolf Lassgård, Frida Hyvönen, Marie-Louise Ekman med flera i konstutställning på Stockholms gator
Fler bilder finns att se via länken ovan samt högupplösta bilder att ladda ner.
Publicerat: 2020-01-28
Välgörenhetsbudskapen ökar i Kulturreklams utomhuskanaler
Pressmeddelande: Välgörenhetsbudskapen ökar i Kulturreklams utomhuskanaler
Högupplösta bild finns att ladda ner via länken ovan.
I och med utgången av 2020 kan nischade utomhusreklam-aktören Kulturreklam räkna in sitt åttonde år med upplåtna reklamytor åt välgörenhet. Under fjolåret 2020 hade 15% av Kulturreklams totala antal exponeringar ett välgörenhetsbudskap. Situation Sthlm har genom åren varit den mest frekventa avsändaren, men även andra aktörer som Bris, War Child med flera har synts i Kulturreklams kanaler. Läs mer…
Publicerat: 2020-12-09
Kulturreklam går mot Corona-strömmen – expanderar med kulturramar i tunnelbanan
Pressmeddelande: Kulturreklam går mot Corona-strömmen – expanderar med kulturramar i tunnelbanan
Fler bilder finns att se via länken ovan samt högupplösta bilder att ladda ner.
Publicerat: 2020-05-20
Kulturen i karantän: Kulturreklam bjuder stockholmarna på internationellt erkänd konst i det offentliga rummet
Pressmeddelande: Kulturen i karantän: Kulturreklam bjuder stockholmarna på internationellt erkänd konst i det offentliga rummet
Högupplösta bild finns att ladda ner via länken ovan.